Ćwiczenia aerobowe

Ćwiczenia aerobowe to trening, który zaleca się osobom odchudzającym i poprawiającym wydolność ciała. Gdzie i jak najlepiej ćwiczyć? Na siłowni, w plenerze czy w domu?

Trening aerobowy – wszystko co musisz wiedzieć

Ćwiczenia aerobowe określane są inaczej ćwiczeniami tlenowymi. Wynika to z faktu, iż podczas realizacji treningu tego typu mięśnie mają maksymalny dostęp do tlenu. Następuje tzw. zwiekszona wymiana tlenu w mięśniach.

Trening aerobowy zalecany jest osobom spalającym tkankę tłuszczową, modelującym mięśnie oraz poprawiającym wydolność. Aeroby mają wpływ również na zdrowie naszego organizmu – poprawiając między innymi wydolność mięśnia sercowego.

Podstawowe zasady ćwiczeń aerobowych

Trening aerobowy powinien być realizowany w oparciu o trzy podstawowe zasady, a mianowicie:

  1. Zasada jednostajnego tempa

    Tempo treningu powinno być stałe i nie powodować zadyszki oraz nadmiernego uczucia zmęczenia. Tętno powinno wynosić od 60 do 65% tętna maksymalnego.

  2. Czas treningu nie mniejszy niż 40-45 minut

    Intensywne spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się dopiero po około 20 minutach. W pierwszej kolejności organizm pobiera energię w węglowodanów.

  3. Zaangażuj wiele grup mięśniowych

    Najpopularniejsze ćwiczenia aerobowe to bieganie, jazda na rowerze, pływanie czy jazda na rolkach. To ćwiczenia, które angażują wiele grup mięśniowych jednocześnie, przez co są najbardziej efektywne.

Jak często, kiedy i gdzie ćwiczyć?

Czas trwania treningu, częstotliwość oraz miejsce zależne jest od indywidualnych celów i uwarunkowań. Trening aerobowy ma to do siebie, że można go przeprowadzić w każdym miejscu. Nie wymaga posiadania sprzętu treningowego.

W treningu aerobowym zalecana jest różnorodność, tzn. – realizacja rozmaitych ćwiczeń, tak aby angażować jak największą ilość grup mięśniowych. Dlatego też, należy ćwiczyć w różnych warunkach, wykonując różne ćwiczenia. Ważne jednak, by trening zawsze spełniał, trzy wyżej przedstawione zasady.

Częstotliwość ćwiczeń zalecana dla osób początkujących to jedna sesja treningowa na dwa dni.

Dodaj komentarz