Jak jeździć na rowerze by schudnąć?

Odchudzanie może przybierać różne formy. Ich intensywność, objętość i efektywność jest zróżnicowana. Podobnie zresztą jak przyjemność, a raczej jej brak. Niewątpliwe, do najbardziej wygodnych form odchudzania można zaliczyć jazdę na rowerze.

Rower, czyli narzędzie do odchudzania
Nie musisz korzystać z bieżni, steperów i innych urządzeń tylko do odchudzania. Prawdopodobnie posiadasz już najlepsze narzędzie w garażu czy piwinicy – rower.

Jazda na rowerze to forma aktywności fizycznej, która może przynieść ze sobą naprawdę świetne rezultaty, a konkretniej – redukcję nawet do 5-8 kilogramów na miesiąc. Wszystko zależy od tego jaką wykonamy pracę i jak zareaguje na nią nasz organizm.

Spalanie kalorii, a jazda na rowerze
W ciągu godziny jazdy w tempie oscylującym w granicach 15 kilometrów na godzinę możemy liczyć na spalenie około 400-500 kalorii. To wynik, który gwarantuje nam redukcję co najmniej kilku kilogramów na miesiąc.

Założenia treningowe – jak powinien wyglądać harmonogram jazdy na rowerze?
Plan treningowy to pierwsze co powinieneś stworzyć. Pomoże on utrzymać motywację na najwyższym możliwym poziomie oraz będzie świetnym źródłem wiedzy na temat osiąganych rezultatów.

Podejdź do tematu odchudzania zadaniowo. Nie wchodź na wagę i nie orientuj się na wynik. Twoim celem powinno być wypełnienie planu treningowego – efekty będą stanowiły bardzo przyjemny skutek uboczny.

Jazda na rowerze powinna być realizowana 4-5 razy w tygodniu w sesjach, których czas powinien wynosić od 45 do nawet 90 minut. W zależności od naszej determinacji.

Kluczowe jest również tempo samej jazdy, które nie powinno być mniejsze aniżeli 15 kilometrów na godzinę. Sugerujemy przejeżdżać jeden kilometr w średnim czasie 3:30 min na kilometr. Przy czym zalecamy jazdę tylko i wyłącznie na równym, prosto ukształtowanym terenie.

Dodaj komentarz