Jak podkręcić metabolizm po 40-tce?

Wraz z wiekiem, kondycja organizmu znacząco pogarsza się. Tyczy się to zarówno zauważalnych gołym okiem sił (kondycji fizycznej), jak i pracy narządów wewnętrznych, w tym całego systemu pokarmowego.

W wieku powyżej 40-tu lat znacząco słabnie tempo przemiany materii. Spowolniony metabolizm doprowadza do odkładania się tkanki tłuszczowej, czego wynikiem jest nadwaga, a nawet otyłość. Obecnie ponad 50% kobiet i mężczyzn w tym wieku narzeka na nadmiar tkanki tłuszczowej.

W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić pięć kluczowych zasad, które pozwolą podkręcić metabolizm osobom w wieku powyżej 40-tu lat.

Zbilansowana, zindywidualizowana dieta

Zmiana nawyków żywieniowych jest konieczna. Wszakże, jadłospis musi być dostosowany do zapotrzebowania, które generujemy. W końcu – w wieku 40-tu lat jesteśmy zwykle znacznie mniej aktywni. Bilans diety powinien być określony indywidualnie.

Stałe pory posiłków

Aby przemiana materii zachodziła w odpowiednim tempie, warto zadbać o to, by system pokarmowy mógł pracować systematycznie. Pozwoli mu to dostosować tempo do ilości otrzymywanego materiału. Pory posiłków muszą być zatem stałe.

Wzmożona aktywność fizyczna

Ruch nie tylko poprawia naszą kondycję fizyczną i psychiczną, ma również ogromny wpływ na pracę narządów wewnętrznych. To najlepszy stymulator do wydajniejszej pracy naszego układu trawiennego. Po 40-tce, warto jeździć regularnie na rowerze, pływać czy też korzystać z orbiterka lub stepera.

Stosowanie suplementów

Specjalistyczne suplementy dla kobiet znajdujących się w okresie menopauzy i mężczyzn w okresie andropauzy, to świetne rozwiązanie. Zwykle zawierają substancje takie jak błonnik, czy kwas chlorogenowy, które są naturalnymi wspomagaczami pracy układu trawiennego. Ich stosowanie wskazywane jest przez lekarzy.

Sen, relaks i brak czynników stresogennych

Odpowiednia regeneracja fizyczna i psychiczna, to klucz do zdrowia, a tym samym wydajnej pracy naszego organizmu. O komfort w tej materii szczególnie dbać należy wtedy, gdy wydolność i wytrzymałość organizmu jest znacznie mniejsza.

Dodaj komentarz