Odchudzanie w domu

Nie musisz wychodzić poza swoje „cztery kąty” by zmienić swoją sylwetkę. Efektywne odchudzanie możliwe jest w domu. Wystarczy odrobina zaangażowania i wiedzy, by móc spalić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Dieta jako podstawa odchudzania

Co do tego, że dieta stanowi podstawę korekty wagi nie ma żadnej wątpliwości. Nic więc dziwnego w tym, że wspominamy o niej w pierwszej kolejności. Wszak, bez odpowiedniego jadłospisu odchudzanie jest znacznie mniej efektywne.

Dieta odchudzająca powinna być:

  • zdrowa
  • zbilansowana
  • 5-6 posiłkowa
  • regularnie przyjmowana

Ponadto, musi być oparta na pełnowartościowym materiale budulcowym (białku), złożonym materiale energetycznym (węglowodanach) oraz zdrowych tłuszczach.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Steper, orbiterek czy rowerek stacjonarny to sprzęty, które z powodzeniem można wykorzystywać w domu. Kosztują od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, dlatego na ich zakup może pozwolić sobie niemal każdy. Nie oznacza to jednak, że ich posiadanie jest koniecznością.

Odchudzanie można realizować wykorzystując obciążenie własnego ciała. Plan „domatora” składać się musi z ćwiczeń na każdą partię mięśniową i być realizowany 3-4 razy w tygodniu. Poniżej prezentujemy przykładowy zestaw ćwiczeń:

  1. Przysiady
  2. Podciąganie na drążku
  3. Uginanie ramion z ekspanderem
  4. Prostowanie ramion z ekspanderem
  5. Brzuszki
  6. Pompki

Są to ćwiczenia, które oddziałowują na kilka partii mięśniowych jednocześnie. Należy pamiętać, że trening musi być progresywny, tzn. trzeba zwiększać obciążenie (np. Ilość powtórzeń).

Suplementacja

Odchudzanie warto wspomagać różnego rodzaju suplementami diet, które bogate są w błonnik lub inne skladniki przyśpieszające metabolizm/wpływające na tempo odchudzania.

W aptekach i drogeriach środków tego typu jest mnóstwo, lecz nie każdy preparat warty jest swojej ceny. Jeśli naprawdę pragną Państwo schudnąć – warto wybrać produkt cieszący się dobrą opinią. Oczywiście, należy pamiętać, że żaden suplement nie wykona za nas pracy treningowej oraz nie zastąpi diety.

Dodaj komentarz