Jazda na rowerze, a proces odchudzania organizmu

Pierwszy stycznia to dla wielu ludzi niezwykle ważna data. Nowy rok to nowe postanowienia, cele i założenia. Bardzo duża liczba z nich dotyczy procesów redukcyjnych, czyli odchudzania.

Dlatego też, dzisiaj nie mógł pojawić się artykuł inny, aniżeli ten, który dotyczy właśnie redukcji zbędnych kilogramów. Przedstawiamy: trening rowerowy jako efektywny sposób na redukcję zbędnych kilogramów.

Fitness? NIE! Bieganie? NIE! Jazda na rowerze? Czemu NIE?!
Odchudzanie to proces, który kojarzony jest z bardzo wymagającym, restrykcyjnym treningiem. W zasadzie trudno o niezgodę, wszak – musimy pobudzić nasze mięśnie do takiego stopnia, by generowały zwiększone zapotrzebowanie energetyczne. Wiąże się to oczywiście z dużym wysiłkiem całego organizmu. Intensywność musi być nie mniejsza niż 60% tętna maksymalnego.

Warto jednak wiedzieć, że niektóre formy ćwiczeń są dla naszego organizmu bardziej znośne od innych. Zdecydowanie „łatwiejszą” formą aktywności fizycznej jest jazda na rowerze, aniżeli trening fitness czy bieganie. Powie to każdy, kto zasmakował wszystkich z nich.

Oczywiście, jazda na rowerze też jest wymagająca i nie oznacza rekreacji. Nie mniej jednak, trening rowerowy nie stanowi obciążenia dla naszych stawów, nie powoduje dyskomfortu i może przybierać bardzo przyjemną formę. Wszak, wycieczki rowerowe to coś, co dla wielu jest zwyczajnym hobby.

Jak jeździć na rowerze, aby schudnąć?
Jazda na rowerze, aby mogła być traktowana jako trening redukcyjny musi być zgodna z kilkoma założeniami, a mianowicie:

  • Intensywne tempo – zawierać się powinno w przedziale od 12 do 22 kilometrów na godzinę, w zależności od zdolności motorycznych naszego organizmu.
  • Objętość – powinna być nie mniejsza niż 30 minut/dziennie.
  • Jednostajność – równe tempo po prosto ukształtowanym terenie jest zdecydowanie najefektywniejsze.

Pamiętaj również, że odchudzanie wiązać powinno się również z odpowiednią dietą oraz suplementacją.

 

Dodaj komentarz