Odżywki kreatynowe – właściwości, działanie, opinie

Popyt na odżywki dla sportowców jest bardzo duży. Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się preparaty zawierające kreatynę. To substancja o niezwykle silnym działaniu. Mimo to, nie jest powszechnie uznawana za środek dopingujący, a suplement diety.

Kreatyna – suplement diety czy doping?

Kreatyna to związek, który naturalnie występuje w organizmie każdego człowieka. W 95% znajduje się w mięśniach szkieletowych, gdzie odpowiada za resyntezę ATP. Jego obecność w organizmie sprawia, że nie może zostać sklasyfikowany jako doping.

Kreatyna – właściwości i działanie

Preparaty kreatynowe wykorzystywane są przez wielu amatorów i profesjonalistów. Szczególnie często sięgają po nie przedstawiciele sportów siłowych, w tym kulturystyki. Nierzadko stosowana jest również przez innych sportowców (lekkoatletów, piłkarzy itd.).

Właściwości kreatyny sprawiają, że może być stosowana w różnych celach. Związek ten jest pomocny przy:

  • budowaniu masy mięśniowej
  • zwiększaniu siły mięśni
  • poprawie wydolności mięśni
  • przyśpieszaniu regeneracji potreningowej
  • poprawie wytrzymałości organizmu

Kreatyna jest uznawana za jeden z najlepszych suplementów na rynku. Jej działanie zostało potwierdzone licznymi badaniami (także klinicznymi).

Związek ten występuje w różnych formach. Najpopularniejsze z nich to: jabłczan i monohydrat. Formy te różnią sie przyswajalnością oraz działaniem. Jabłczan zalecany jest osobom, którym zależy w szczególności na poprawie siły i budowie czystej masy mięśniowej. Z kolei monohydrat doskonale sprawdza się w szybkich wzrostach masy mięśniowej.

Kreatyna – opinie

Kreatyna to związek na temat którego można wypowiadać się tylko i wyłącznie pozytywnie. Recenzje poszczególnych produktów bywają różne. Nie mniej jednak – związek sam w sobie uważany jest za jeden z najsilniejszych.

Kreatyna nie powoduje skutków ubocznych (chyba, że nie stosujemy się do zaleceń dawkowania). Producenci zwykle zalecają dawkowanie tego suplementu w ilości odpowiadającej naszej masie ciała (1g kreatyny na każdy kilogram masy ciała, dziennie).

Dodaj komentarz